Ängelholms Symfoniker är en orkester som består dels av elever från Ängelholms Kulturskola samt deras lärare och dels andra musikintresserade. Orkestern drivs av idella krafter, i form av en ideel förening.
Ursprunget till orkestern bildades redan 1930 och fick då namnet Ängelholms Orkesterförening. Sedan nu många år tillbaka heter vi Ängelholms Symfoniker. Vi är ett 50-tal aktiva medlemmar och orkestern kan sägas vara en Sinfonietta.

Orkesterns styrelse

  • Ordförande: Anna Hilding
  • Vice ordförande: Johanna Norström
  • Sekreterare: Hanna Christensen
  • Kassör: Tobias Lundin
  • Ledamot: Hollie Svensson , Matilda Weiler (ansvar för marknadsföring/webb)
  • Suppleant: Nea Svensson

E-post till styrelsen: styrelse(at)angelholmssymfoniker.se

Intresserad av att spela i orkestern?