Ängelholms Symfoniker är en orkester som består dels av elever från Ängelholms Kulturskola samt deras lärare och dels andra musikintresserade. Orkestern drivs av idella krafter, i form av en ideel förening.
Ursprunget till orkestern bildades redan 1930 och fick då namnet Ängelholms Orkesterförening. Sedan nu många år tillbaka heter vi Ängelholms Symfoniker. Vi är ett 50-tal aktiva medlemmar och orkestern kan sägas vara en Sinfonietta.
Orkesterns styrelse
- Ordförande: Anna Hilding
- Vice ordförande: Johanna Norström
- Sekreterare: Hanna Christensen
- Kassör: Tobias Lundin
- Ledamot: Hollie Svensson , Matilda Weiler (ansvar för marknadsföring/webb)
- Suppleant: Nea Svensson
E-post till styrelsen: styrelse(at)angelholmssymfoniker.se
Intresserad av att spela i orkestern?
Vår ordinarie repetitionsdag är torsdagar kl. 19-21. Vi övar i Nyhemsskolans aula.
Under fliken ”För medlemmar” som du hittar HÄR – finns en kalender för arbetet innevarande termin.
Vi tar emot intresserade till alla instrumentgrupper. Skicka oss en rad under fliken ”Kontakta oss” uppe i menyn.
